Overnatning / Glamping

søndag den 9. december 2012

Vindfang

 Gammelt havebord med tilhørende stole, fundet for flere år siden på det lokale loppemarked.
 Entredør til gangen og yderdør til overdækket terrasse og gårdsplads. Barnesengen bruges som hundekurv, den står perfekt ved siden af døren, så hunden kan ligge i sengen og holde øje med gårdspladsen :-)
 Lille bord og stol til udstilling af nogle gamle og nyere ting og sager. Dørhullet som anes i siden af billedet fører ud til grovkøkkenet.
 Dekoration i zinkfad, som tidligere har været i brug som fuglebad. Vinduet stammer fra en lokal kirke og er af egetræ.
 Den buede åbning skjuler døren til fyrrummet og stalden, Der er knager og hylde på bagsiden til vores arbejdsovertøj, og andre uskønne ting. Så ser der altid indbydende ud, når man kommer ind af yderdøren.

Det var så resten af vindfanget. Som det ses på billederne er der skabt lidt julestemning med noget grønt og et par julebøger. Dug, tæpper og puder er de samme, der er der hele året. Lyskæden bliver også brugt hele året, den giver en fin hyggebelysning, så man lige kan se til at finde ind, uden at tænde alt lyset i loftet.
Mens resten af landet i dag har en væmmelig snestorm, har vi haft  det helt vindstille og med sol indimellem, tøvejr og i grunden ganske dejligt. Utroligt at det kan være så forskelligt i så lille et land. Håber at i snestormsramte har kunnet nyde dagen indendørs med juleforberedelser. God søndag aften.

5 kommentarer:

  1. Tak for turen hele vejen rundt. Det er en dejligt stil du har, og at ting bliver genbrugt, varmer mit hjerte. Jeg HADER, når ting bare bliver smidt ud, fordi der mangler lidt maling eller et søm. Men det er som om, at det er ved at vende i disse år, og at mange tænker sig om, inden de kasserer. Dejligt!

    SvarSlet
  2. Tak Bente. Ja jeg elsker genbrug, og jeg bliver også så glad når andre genbruger. Jeg fornemmer også at det er blevet mere in og akseptabelt at genbruge. Førhen kunne jeg fornemme at nogle syntes at det var lidt flovt. Mine børn har flere gange været ved at dø af flovhed over mig når jeg kravlede op i en container på genbrugspladsen. Men den tid er ovre nu og de er alle 3 flittige genbrugere. Hav en dejlig aften.

    SvarSlet
  3. Hej Anette

    Det var rigtig dejligt at få minderne frisket op fra den hyggelige eftermiddag vi havde over ved dig. Jeg kan se, at det er noget som jeg ihvertfald ikke husker, men det er nok fordi jeg var rigtig godt og grundig imponeret over den fantastiske varme stemning der mødte os, da vi trådte ind af døren, det tror jeg ikke jeg glemmer lige med det samme.
    Tak fordi du har lyst til at vise os lidt af dit paradis og fordi du viser at man ikke behøver at købe nye dyre ting for at skabe fantastiske stemninger, det er du ihvertfald et kæmpe bevis på.

    Knus herfra det midtfynske og endnu engang tak, Pia

    SvarSlet
  4. Hvor er det bare hyggeligt. Genbrug er vi også mestre i her i huset. Jeg synes godt om din indretning. Det må være noget af en hund, der sådan kan hoppe op i sengen, men en smart og dekorativ placering. På vores genbrugsplads kan man desværre ikke slippe afsted med en enkelt ting, vi har spurgt flere gange, for der er rigtig mange brugbare ting. Loppemarkeder tør jeg slet ikke besøge, med alle de fristelser. Hilsen Lisa

    SvarSlet
  5. Tak Lisa. Hunden er en rottweilerhan og ret stor og et kæmpe legebarn. Da han var mindre kravlede han op imellem træmmerne i fodenden :-) Det er heller ikke tilladt længere på vores genbrugspladser at tage ting med hjem/købe dem. Det er en skam for hvor blev genbrugstanken lige af der. Hav en dejlig dag. K.H. Anette

    SvarSlet