Overnatning / Glamping

tirsdag den 1. januar 2013

1 januar, Årets første havedag




Brugte jeg bla. til at gå en tur med mit kamera i haven. En enkelt julerose blomstrer, den har stået i knop siden sidst i november og er jævnligt blevet observeret :-)  En enkelt aurikelblomst var der også. Ingefæren skyder frodigt op af jorden i saftige grønne nuancer. Dorotealiljerne stak hovederne op allerede sidst i november, og står og lover forår. De små spirende småplanter på nederste billede er kvan. Havde for første gang sidste sommer en blomstrende kvan i min have og nej hvor var den flot, lod den stå så den kunne smide frø, for den ville jeg gerne have flere af. Er spændt på om de små planter overlever vinteren, når de er så tidligt ude.
Årets første havedag  har vist sig fra sin bedste side, vindstille, mildt og med sol, så kan haveåret ikke starte bedre :-) Tror på at 2013 bliver et fantastisk godt og spændende år i min have, har så mange ideer og ting jeg vil prøve.
En af tingene jeg glæder mig rigtig meget til er at min skurvogn bliver bygget færdig og flytter ind i haven :-)
Mit hoved er fyldt med indretningdetaljer og drømme om hyggelige måltider med familie og venner i skurvognen. Detaljer med planter og belægning rundt om skurvognen rumsterer også rundt i mit hoved.
Forårshaven med masser af udplantede stedmoderplanter i lilla, blå og hvide nuancer, masser af reder med æg, pilebure i krukker og, og, og, jeg kan blive ved.
Jeg drømmer også om igen at ligge i hængekøjen og kigge op i trækronerne, spise næsten alle måltider udedørs, jordbær, sol og sommer. Uhmmmm det kan kun blive blive et drømmedejliigt haveår..........


6 kommentarer:

  1. Det dejlige vejr idag, havde også lokket mig ud for at nyde solen, og jagte forårsbebudere. Skønne havedrømme venter forude på at blive realiseret, i din have, det bliver spændende at følge med ;O)

    SvarSlet
  2. Ja det tegner godt for et dejligt haveår med sådan en dag.
    Man ser tydeligt at du bor sydpå i forhold til mig, her er der ingen forårstegn endnu, kun lige ingefæren titter frem, men da slet ikke så langt som dine.
    Med venlig hilsen
    Lene Jensen Nordjylland

    SvarSlet
  3. Det er skønt, når et nyt haveår begynder. Jeg tog mig også en lille tur ud i haven. Vejret blev da helt hæderligt hen ad eftermiddagen ;-)
    Det er en herlig tid lige nu, hvor vi drømmer og planlægger havesæsonen.

    SvarSlet
  4. En god start på året, vi håber, det lover godt for haveåret 2013.
    Du har mange små spirer på vej allerede.
    Jeg har også ladet en kvan smide frøene, så jeg har lige nærstuderet dine spirer, håber jeg har lignende spirer i min have.

    SvarSlet
  5. Wauw hvor er din Julerose smuk. Og det er da vildt med alle de skud, når man tænker på al den frost vi fik i december....
    Jeg har helt glemt at tjekke mine bede...
    Jeg glæder mig til at følge alle dine projekter i 2013!
    Lotte

    SvarSlet
  6. Det er dejligt at se livet i havens bund og det er også godt at vide at de alle kan klare sig hvis det pludselig begynder at fryse hårdt. Vinteren er lang endnu og det er skønt at lægge planer og drømme om den nye sæson. Jeg kan tydeligt se dine drømmebilleder for mig.
    Godt nyt haveår:o)

    SvarSlet