Overnatning / Glamping

fredag den 13. september 2013

Havefuchia.





Det smarte ved havefuchia er at de overvintrer ude i haven. De fryser godt nok det er over jorden, men klippes ned om foråret, og bliver hvert år igen store og kraftige planter. At de derudover er meget nemme at formere er et ekstra plus. Om efteråret klippes en gren, eller flere af et par ca. over jorden, de afklippede grene stikkes ca 25 cm ned i jorden, der hvor man gerne vil have nye staudefuchier.
Jeg kan rigtig godt lide deres lidt spinklere blomster, der kommer i rigelige mængder.

6 kommentarer:

  1. Tak for tippet, jeg har en, som ikke rigtig længer vil blomstre, jeg kan da prøve at tage en stikling af den.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet

  2. Hvor smart at de ikke skal graves op, jeg syntes fuchier er så smukke.

    Venlig hilsen Lone

    SvarSlet
  3. Hvor er den fin din lyserøde Fuchia..... jeg har to meget gamle røde Fuchia, og jeg er mægtig glad for dem.

    SvarSlet
  4. Den kendte jeg slet ikke. Den ser da fin ud, og det er da dejligt, at den kan stå ude hele året.
    God Weekend
    JetteMajken

    SvarSlet
  5. Hej Anette.Hvis jeg skal have en fuchia, så skal det da være sådan en der kan overvintre.Jeg tror også at man skal være bedre til at lave stiklinger af blomster og buske.God weekend knus Jette

    SvarSlet
  6. Hvor er den skøn den øverste <3
    Jeg skal til at tynde ud og rykke rundt på det meste af staudehaven. Nu er bedet ved at være klar ved hønsehuset, så der er masser af plads at lege på - ca 1/30 i forhold til din smukke park ;)
    Ha en dejlig søndag.
    Knus

    SvarSlet