Overnatning / Glamping

torsdag den 3. oktober 2013

Rønnebær i gamle henkogningsglas.




Jeg elsker synet af efterårets bær. For at forlænge glæden, plukker jeg nogle af bærrene og putter dem i gamle henkogningsglas. Jeg hælder klar lagereddike over, så holder de i flere år. Her har jeg brugt rønnebær og surbær. De er totalt uegnede til mad, det er udelukkende til pynt. Og tro mig, jeg kan finde på at bruge dem i de skønneste sammenhænge. Der er næsten ikke det sted, hvor sådan et glasfuld ikke vil se rigtig dejligt ud.

Jeg har et par glasfuld stående som er 4-5 år gamle, de har stået udendørs i et skab hele tiden, og er stadig pæne at se på. Eddiken er blevet farvet, men det gør ikke noget. 



11 kommentarer:

  1. Sikke en smart ide - den tror jeg lige, jeg snupper. Har utrolig mange rønnebær, som jeg ikke aner, hvad jeg skal gøre med.
    Ser godt ud med lys i skabet:-)

    SvarSlet
  2. Så smart :D

    Det skal jeg også gjøre idag.Kommer på at jeg gjorde noe lignende for sikkert 20 år siden.Men kan jeg spørre om vilken styrke det er på lagereddik? Tror ikke jeg har sett den benevnelsen på eddik her i Norge.

    Vennlig hilsen Elisabeth
    som skal nyte en praktfull høstdag med den klareste blå himmel og nydeligeste farger på trærne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er 5% styrke på lagereddike. God fornøjelse. Her er det også en smuk efterårsdag.

      Slet
  3. Sikke nogle smukke glas, og sikke en god ide til dekoration i haven.
    Måske jeg spørger dumt - men fryser eddiken ikke i den hårde frost ude i haven?
    Kh Heike

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej det fryser ikke, da der er 5% alkohol / sprit i lagereddiken. Det står på flasken. De to gamle glas jeg har haft stående i 4-5 år har aldrig været frosset. Skabet de står i er ude på den overdækkede terrasse, og der fryser det godt nok.

      Slet
  4. så smart och vackert!!!!!!!! <3 Tack för tips!! Om jag förstår rätt så är det ättika som används här!!?? Skall man fylla hela burken med ättika undrar jag då??
    Tack för tips! Mvh/ Ingrid
    ingridgerdin@telia.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja fyld krukken til 2 cm under kanten, og fyld så op med eddiken.

      Slet
  5. Jeg tror dig Anette ;o).
    De skønne dekorative glas, kunne jeg også sagtens finde en masse gode steder til. Tak for den super fine ide, nu skal der jagtes bær ;o)

    SvarSlet
  6. Det er jo bare hygge :) god ide .
    KH
    Marianne

    SvarSlet
  7. Det er en sjov idé. Jeg har lige været ude og købe flere patentglas. Men jeg bruger dem pt til alt muligt spiseligt. Men ideen er fin og den er købt!

    SvarSlet
  8. Hej Anette.Tak for en rigtig god ide......det ser da bare godt ud.
    Og har nogle glas jeg kan bruge.....nu skal jeg bare på jagt efter nogle bær.God aften knus Jette

    SvarSlet