Overnatning / Glamping

mandag den 7. april 2014

Pressemeddelse nyt haveprogram


Hvordan laver man sine egne cement-æg til påskehaven? Hvordan forvandler man en gammel skurvogn til et romantisk hønsehus, og hvad er opskriften på det perfekte dueslag i det hjørne, hvor det hvide haveafsnit er indrettet?

Det og mange flere spørgsmål får seerne svar på og inspiration til, når TV MIDTVEST har premiere på et nyt haveprogram med titlen ”Fru Pedersens have”. Første gang torsdag 10. april kl. 19:30

En gang om måneden fra april til november besøger tv-holdet Anette Pedersen lidt uden for Vemb og følger sæsonens gang i hendes to tønder land store engelsk inspirerede have.
Her er et væld af blomster, spændende skure, lysthuse, nysgerrige gæs, der aldrig bliver slagtet, køkkenhave i højbede, og hyggelige stilleleben/opstillinger med antikke havemøbler og genbrugsting.
Kort sagt en have, der emmer af romantik og skabertrang.
Anette Pedersen har brugt 28 år på at skabe sit have-paradis og tilbringer mindst 30 timer om ugen under åben himmel. Hun kan simpelt hen ikke lade være og har altid gang i et hav af have-projekter.
I hvert program binder den haveglade vestjyde ”månedens buket” udelukkende med materialer fra egne bede.
Det første program bærer præg af, at påsken står for døren, og vestjyden viser, hvordan hun pynter haven i den anledning.

To haveprogrammer på samme dag
Programmet bliver sendt på torsdage, på TV MIDTVEST kl. 19.30 og derefter samme aften i en længere version på TV MIDTVEST Mokka. Første gang torsdag den 10. april.

Tilrettelægger: Journalist Margit Vendelbjerg
Foto: Hans Trier Vittarp



1) Anette Pedersen har brugt 28 år på at skabe sit have-paradis. Se med på TV MIDTVEST torsdage i foråret. Første gang 10. april kl. 19:30 og 20.

 

2) I det første program viser den haveglade vestjyde blandt andet, hvordan hun selv laver cement-æg, som hun pynter haven med til påske. Ny haveserie på TV MIDTVEST. Første program bliver sendt 10. april kl. 19:30 og på TV MIDTVES Mokka kl. 20.



35 kommentarer:

  1. Det glæder jeg mig helt vildt til - og vi skal nok finde den kanal.

    SvarSlet
  2. Tillykke Anette, er sikker på at det bliver så godt, glæder mig til at se det :-), kh Margit

    SvarSlet
  3. Det lyder spændende det må jeg se. I eftermiddag får jeg besøg af Cecilie Hother fra Frihuset Tv2 Fri, så da skal der også laves tv fra Blomstertøsens have. Ved på nuværende tidspunkt kun at det bliver sendt i uge 16.
    Hilsen Rita fra Blomstertøsens have

    SvarSlet
    Svar
    1. Uha det er spændende Rita, du kan godt glæde dig. Du må lige fortælle hvornår det bliver sendt, når du ved det, for det skal jeg da se :-)

      Slet
    2. Ja det er sjovt at lave Tv...jeg har prøvet det et par gange før både dengang vi havde æsler og med mine minigrise. Jeg ved kun at det bliver sendt mandag, tirsdag eller onsdag i uge 16. De har lovet at gi' mig besked for vi kan ikke se det, så jeg har inviteret mig selv på kaffe hos en veninde.

      Slet
  4. Det lyder da helt fantastisk, Anette. Mon jeg kan finde den kanal her på Nordfyn?
    Du er jo efterhånden helt "scenevant"
    MKH Hanne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Hanne. Hvis du ikke kan finde kanalen, kan du se det på nettet. Jeg lægger et link, så snart jeg får det :-)
      Scenevandt er jeg bestemt ikke, det er meget nyt for mig.

      Slet
    2. Jeg vil også glæde mig til linket kommer op. Glæder mig til at se din have og dine buketter. Bedste hilser fra B

      Slet
  5. Til lykke Annette - det lyder rigtig spændende!!

    SvarSlet
  6. Det er stort, Anette :-) Jeg glæder mig til at se det på nettet og få gode ideer fra dig.

    Mange hilsener, Karen

    SvarSlet
  7. Kære Anette.

    Hvor bliver det spændende, både for dig og for alle os, der vil følge trofast med på skærmen. Hils endelig Margit og Hans fra os her på Mors. De er et fantastisk team og nogle umanerligt søde og dejlige mennesker. Hans er fabelagtig med sit kamera, og Margit, hun kan bare det der med mennsker:o) Sød, varm og mild.

    De kærligste pøjpøj-hilsner

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo tak, jeg skal nok hilse Margit og Hans. Jeg er helt enig, de er virkelig nogle dejlige mennesker. Glæder mig til at se optagelserne.

      Slet
    2. Super:o) Det er jeg glad for,at du vil:o) Tak tak.

      Slet
  8. Nej, hvor spændende. Det var da en skøn opgave du har fået og også skønt for os andre at kunne følge med i din have. Da jeg ikke bor i Jylland, vil jeg glæde mig til at se det på nettet når det er muligt.
    I weekenden støbte jeg betonpåskeæg, har endnu ikke pillet dem, men glæder mig til resultatet :)

    Mange hilsner
    Pia, www.findinspiration.dk

    SvarSlet
  9. Spændende! :-)
    Og super, at der kommer et link, så vi fra andre egne af landet også får muligheden for at følge med, for det har jeg da ikke på nogen måde lyst til at gå glip af :-)
    Knus Signe

    SvarSlet
  10. Det er sejt - men at dømme efter billederne har du da også en umanerligt dejlig have. Glæder mig til link'et :-)
    Mange hilsner Lotte

    SvarSlet
  11. Det er da simpelthen et folkekrav at der kommer et link til udsendelsen :-) :-) jeg glæder mig til at kigge med

    SvarSlet
  12. Så morsomt :) men så har du en riktig deilig hage
    - var så heldig å fikk besøkt hagen din sist sommer.

    Vennlig hilsen Elisabeth

    SvarSlet
  13. Det bliver spændende... Glæder mig til at se det - En helt ny verden....
    FOR VILDT !!!!!

    SvarSlet
  14. Ej hvor spændende og helt fantastisk, det glæder jeg mig så utroligt meget til at se og følge, stort TILLYKKE herfra:-))))

    SvarSlet
  15. Hallo Anette,
    deine Deko ist wieder wunderschön!!!!!!!!!
    GlG Christina

    SvarSlet
  16. TAK for at du er sød og tænke på os der bor mere østpå og ikke kan se programmet.
    Dejligt med et link til os andre havetosser!

    SvarSlet
  17. Hvor er det spændende. Jeg glæde mig til at se mere til din have i mit TV.

    SvarSlet
  18. Hvor bliver det spændende at følge dig og din smukke have over en sæson! Stort tillykke med TV debut - det bliver rigtig godt :)

    SvarSlet
  19. Hej Anette.Det lyder da spændende ..........og godt at du kommer med et link så vi også kan se det her i det østlige Danmark.
    Godaften knus Jette

    SvarSlet
  20. Godt gået, det er skønt med et program om alm. Haveglæde, ingen konkurrencer, eller 7-8 min. snik snak om værten selv....altså tv-værten. Jeg glæder mig til udsendelserne.

    SvarSlet
  21. Det lyder spændende..kan alle se TV midtvest?

    Hej fra Lisbeth

    SvarSlet
  22. Wiiii det ville jeg gerne se, men bor øst på. Kan du mon linke når det er sendt :-) Held&lykke ♥♡♥

    SvarSlet
  23. Uh, hvor spændende! Både for dig og for os der kan se din have næsten i virkeligheden :-) Jeg glæder mig!
    Kh Nana

    SvarSlet
  24. Hvor er det spændende. Et stort tillykke herfra. Håber jeg kan finde kanalen.

    SvarSlet
  25. Spændende Anette - Tillykke med det.

    SvarSlet
  26. Tju-hej hvor det går... Det vil jeg rigtig gerne se, men som de andre ved jeg ikke lige hvordan. Håber du har mulighed for at linke... :o)

    Meget flot at få en hel udsendelsesrække, stort tillykke med det. :o)

    SvarSlet
  27. Ej hvor spændende :-) Husk at skrive linket, så vi andre rundt omkring i landet kan følge med :-)

    SvarSlet
  28. GRATULERER SØTE ANETTE
    SÅ GØY
    ØNSKER DEG LYKKE TIL
    DETTE KAN DU
    KLEM ELI:)

    SvarSlet
  29. Endnu en tv-star! Herligt :D Ikke mindst for seerne, er jeg sikker på!

    Hjerteligst

    SvarSlet