Overnatning / Glamping

fredag den 9. maj 2014

Så kom græskarfrøene.

Jeg var til plantemarked på Gimsinghoved i lørdags, for at købe bla. græskarfrø. Det plejer jeg at gøre der, for der er en fyr med et kæmpeudvalg. Jeg er jo vild med de specielle sorter, til pynt i min efterårshave. Desværre havde han i år ikke plads i bilen til græskarfrøene. Men han har en hjemmeside, hvor sortimentet er enormt. Så hjemme igen fik jeg bestilt en masse græskarfrø. De er kommet med posten, og i dag kom frøene i hver deres lille potte. Så planter jeg dem ud, når de er kommet op.


20 forskellige sorter. Over 200 små potter med jord blev der til.


Firmaet jeg bestilte hos. Deres priser er under det normale af hvad andre frøhandlere tager for frø, synes jeg. Græskarfrøene kostede fra 12-18 kr posen.


7 kommentarer:

  1. Jeg har lige fået et højbed jeg skal have krydderurter i ... og nu sidder jeg og får lyst til at prøve at så nogle græskar i den ene ende af bedet ... Tak for inspiration, Anette!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tillykke med højbedet, det bliver du glad for. Græskar gror helt vildt, når først de har fat, så dit højbed vil sikkert blive helt dækket af græskar :-)

      Slet
  2. Spændende med alle de forskellige græskar, jeg glæder mig til at se resultatet. Bare det var mig der havde så meget plads :-)

    SvarSlet
  3. I går sendte jeg en bestilling afsted. Det var sørme et spændende sted med mange frø til gode priser. Fin udsendelse fra din have. Jeg ser den på 30 min. Det er meget oppe hos dig og gode ideer lige til at lade sig inspirere af.

    SvarSlet
  4. Hej Anette

    Sikken et udvalg, jeg kan godt forstå du ikke kunne holde "klikfingren" i ro.:):):)

    Meen, det er godt nok mange planter hvis de kommer allesammen og især hvis udbyttet bliver i samme kaliber. Men pladsen har I jo ( du får bare et stykke jord mere af john hvis det kniber) og du bruger jo også rigtig mange I efterårs haven.

    Håber der vil være mange besøgende hos dig i weekenden, det er jo mors dag imorgen så mon ikke der er nogle mænd der vil kører deres koner på tur.:):):):):):).
    Min er desvære kaldt på arbejde.

    Rigtig god weekend til jer begge.

    Knus herfra det midtfynske, Pia


    SvarSlet
  5. uhhh, jeg har kigget på hjemmesiden og nu overvejer jeg om jeg skulle købe frø til grå-grønne vintergræskar ...... men jeg har så dårlig plads til dem.... hmmmm ælle bælle.....

    SvarSlet
  6. Spændende med alle de græskar frø og så får du jo vinterlækkerier til hønsebasserne, når de er færdige med at pynte i haven. Høns elsker nemlig græskar.

    SvarSlet