Overnatning / Glamping

fredag den 31. oktober 2014

Happy Halloween.

Den sidste dag i oktober, er det halloween. Vores halloweenfejring begrænser sig i år til nogle nogle udhulede græskar med lys i.

Da børnene var mindre, holdt vi hvert år halloweenfest. Noget vi alle mindes som meget sjovt, hvor alle hjalp med til at pynte og lave klamt, med velsmagende mad til gæsterne. Alle gæster var udklædte, og det var altid spændende hvordan de så ud.
Når Merle bliver list større skal der helt sikkert holdes halloweenfester igen, så bedstemoderen kan få luftet heksedragten :-)


Græskarrene med huller, er lavet med boremaskinen, med 2 forskellige størrelser bor.


Monogrammet er lavet, ved at printe bogstaverne ud, sætte motivet fast på græskarret, og så prikke rundt i kanten af bogstaverne med en nål.


Derefter har man omridset af bogstaverne og man skærer det væk, som skal væk. Hvis du pensler græskarret med atamon indeni, holder det lidt længere. Jeg har lagt en lyskæde indeni vores. Hvis man bruger levende lys, kan det godt komme til at lugte lidt brændt :-)


Vi sad en dejlig solskinsdag i kornskuret og lavede vores. Har du lyst at se udsendelsen, hvori vi lavede dem, kan du se den HER


6 kommentarer:

  1. Vad fint! Pumpor är så läckra, själv har jag aldrig testat att skära i någon.

    /Jenny

    SvarSlet
  2. De hullede græskar er så fine! Rigtig god og enkel ide.

    SvarSlet
  3. Hej Anette!
    Harpy Halloween !
    Flotte græskar du har lavet,-de mørke græskar,-er de hjemmeavlede?
    Jeg har som vanligt været i sidste øjeblik!-Men min mand blev meget engageret,da jeg spurgte om jeg måtte låne boremaskinen.Vi fik lavet et fint græskar,som nu pryder facaden stående på en bænk.Vi venter på familien fra Kbh.(barnebarnet) så der skal pyntes op!
    God aften!
    K.h.
    Lise

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja alle mine græskar er hjemmeavlede.
      Hvor dejligt at i har hygget jer med at lave et græskar til at pynte op med. Så dejligt med besøg af familien. Rigtig god weekend.

      Slet
  4. Som altid så fint hos dig Anette. Garanteret et stemningsfyldt og hyggeligt vue. Morsomt med boremaskinen. håber ikke manden tænker HVA .F´ILEN? - trænger hun sig nu ind på mine enemærker? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Nej det tror jeg nu ikke, det var min lille boremaskine, han fik lov at låne :-) Jeg har min egen lille bosch, den er ikke ret tung og passer lige til mig. Jeg ved altid hvor den ligger i sin lille taske, med både bor og bitschsæt samlet deri.
      Jeg har fået den i fødseldagsgave engang af min mand, efter jeg havde prøvet vores svigersøns, som jeg var meget begejstret for. Min mands batteriboremaskiner er så tunge at stå med, og ikke egnet til kvinder :-)

      Slet