Overnatning / Glamping

mandag den 2. marts 2015

Trellebordet fik forårsmakeover.

Nu måtte der ske noget nyt på trellebordet, der måtte en forårsmakeover til. Gran og lærkegrene er røget i flishuggeren, og betonkoglerne er sat på loftet. Forårsløg i potter, gamle vinballoner i glas og grene fra de nyligt nedklippede surbær, så kom der forårsstemning på trellebordet. 






Et fint stykke pudemos, gør sig godt i jernpokalen. Jeg havde faktisk glemt det i en kasse inde i stalden, det var knastørt og helt gråt. Jeg syntes jeg havde hørt at det kunne blive grøn igen, så jeg satte det udenfor, så det kunne få noget regn. I løbet af et par uger, er det blevet smukt og frodigt grønt igen.




Du kan se hvordan vi byggede trellebordet HER

16 kommentarer:

  1. Flot ser det ud, imponerende med pudemosset, det synes jeg også, jeg har hørt, men har ikke prøvet det.
    Hvor tit klipper du surbær ned?

    SvarSlet
    Svar
    1. Surbærrene klipper vi ned, når de bliver for voldsomme, ca. hvert 5 år. Vi saver dem helt ned, og i løbet af sommeren kommer de op i ca. 1 meters højde igen. De bliver meget tætte og kraftige af den behandling.

      Slet
    2. Tak for dit svar Anette, så blev vi lidt klogere :)
      Kh Lisbeth

      Slet
  2. Kære Anette.
    Så flot det er. Skaber bare endnu mere glæde over at jeg i den kommende weekend skal igang med mine traller. Der skal pynte´s op med forårsbebuder på bænken når den er færdig.
    Tak for et kig i din verden, specielt på denne meget vandkolde dag
    Kh.
    Kirsten

    SvarSlet
  3. Hej Anette ...
    Ja pudemos kan sagtens friskes op..... I dekorationerne til jul sprayer jeg dem med varmt vand.... Det frisker dem også op, så det ikke ser så kedeligt ud.
    Har jeg noget tilbage efter jul, ligger jeg det om imellem træerne - og jeg har frisk mos hele året....
    Knus Susanne

    SvarSlet
  4. - og hvor ser trellebordet godt ud... det er da forår. !!!!

    SvarSlet
  5. Ja, vi skal have noget forårsstemning :-)

    SvarSlet
  6. Hvor ser det dejlig frisk og dejligt ud - lige hvad man har brug for på denne årstid :-)

    SvarSlet
  7. Skøn opstilling! Flot med mos i den lille pokal især, og så er det en skøn variant af lerpotte du har med blonde-kant!
    Hilsen Lene

    SvarSlet
  8. Hej Anette.Hvor er det en dejlig forårsopstilling du har lavet.
    Og den lille pokal med pudemosset er bare SÅ fin..................dejligt at du fik mosset så grønt igen.
    Men er da også helt vild med de flotte gamle vinballoner.....................køber du dem på loppemarkeder?
    Fik selv en klar af Gitte til jul................men vil gerne have en grøn eller en blå.
    Rigtig god dag i det jyske knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jette.
      Jeg har en del gamle vinballoner, nogle har jeg fået foræret og nogle har jeg selv købt på loppemarked. Synes de er så fine at bruge i haven, hvor lyset spiller i glasset. Flere af dem har jeg stående ude året rundt, tager dem kun ind, hvis der loves kraftig storm.
      Kærlig hilsen Anette

      Slet
  9. smuk, smuk, smuk, smuk og smukkest

    SvarSlet
  10. Jamen, det er jo bare smukt som altid :-)
    Kh Birgitte

    SvarSlet
  11. Jamen, det er jo bare smukt som altid :-)
    Kh Birgitte

    SvarSlet
  12. Ja, idag ble det og forandring i krukkene foran huset. Fortsatt vanskelig å få tak i løk i potter, så det ble stemor. Deilig med litt vårfølelse!!
    Tror jeg må gjøre noe med vinballonger og krukker på uteplassen nede i hagen.
    Takk for tipset :-))

    SvarSlet