Overnatning / Glamping

torsdag den 7. januar 2016

Køkkenhavens forfald og nye drømme.

Højbedene med blomster og grøntsager er et lidt sørgeligt syn for tiden. Det der ikke er høstet står med brune stængler, det er især sommerblomsterne, der står som nøgne skeletter.


Solen spiller dog fint i de brune stængler, når den ellers kommer forbi. Rimfrost har vi ikke haft, kun bidene kold frost og blæst.


De to gamle højbede i træ, står for udskiftning, så jeg spekulerer på hvordan de nye skal stå. For de gamle træbede er lidt bredere end de nyere i jern, så enten skal midtergangen være bredere, eller pladsen skal fordeles. Der er også lidt mere plads i længden. Tænker lidt om der skal være en lille åben plads med en kæmpekrukke i midten af de 4 nye højbede i jern, så der bliver et centrum i højbedshaven.  Hmm...       Havedrømme er dejlige :-)

Jeg glæder mig til bedene igen bliver grønne af friske skud :-) 


6 kommentarer:

  1. åh det er dejligt at tænke fremad nu hvor vejret er så koldt, blæssende og nærmest bidende. Dejligt at tænke på at lige om lidt kan de første læggekartofler lægges til forspirring i vindueskarmen, planlægge hvad der skal ske derude. Så jeg kan sagtens forstå at du drømmer om hvordan det skal se ud når de to højbede skal erstattes. Og iøvrigt lyder det som en rigtig god ide og jeg kan sagtens forstille mig hvor flot det vil se ud der.
    Så lad os fortsætte med at drømme om ting der kan sættes igang til foråret.
    Kh.
    Kirsten

    SvarSlet
  2. Hvor er det skønt med havedrømme og kan helt klart fornemme at du er godt igang med planlægningen...
    Er vild med dine højbede af jern. Super fantastiske og går ikke bare sådan til.
    Mine højbede af palle rammer har det efterhånden ikke super godt. Så jeg skal måske også til at tænke lidt alternativt nu....
    Rigtig skøn dag
    Charlotte

    SvarSlet
  3. Jeg har altid været glad for vinteren, den giver ro til de indendørs ting som jeg også elsker at lave. Det er jo netop det der er dejligt ved årstiderne og tænk hvis vi ikke havde forfaldet og de brune blomster stængler, så er det ikke sikkert vi ville elske farver og nye skud som vi gør. Drømme og omlægning,... ja det forstår jeg også rigtig godt:o)

    SvarSlet
  4. Drømme kan man da her i isnende blæst. Flere havebøger er blevet læst. Lidt nye georginer og lidt blomstrrfrø er blevet bestilt.
    Her til morgen er det fint hvidt derude.
    kh Hanne fra Kalvehave

    SvarSlet
  5. Jeg tror det vil pynte i mellem de firkantede højbede med en kæmpekrukke/potte, se jphavedesign. De har store 'ting', bla. en urtepotte, hvor der kan stå en voksen inden i.
    Godt med vinterdrømme og minder fra sidste sommer.
    Hilsen
    Anne Marie

    SvarSlet
  6. Hej Anette.Jeg er bare vild med dine rust højbede.........og det kunne da blive flot med en stor krukke.
    Her fik vi et pænt lag sne........men håber ikke der kommer mere.God aften Knus Jette

    SvarSlet