Overnatning / Glamping

onsdag den 24. februar 2016

Nu er det tid til at plante de første krukker til.

Nu har butikkerne fået hornvioler og stedmoderplanter, så NU må det være tid til at gå i gang med at tilplante de første krukker med hornvioler. Noget jeg har glædet mig til, så nu må jeg have indkøbt nogle kasser fulde.

Længes efter bugnende krukker, mon de bliver lige så flotte i år. En herlig kombination er stedmoder og tusindfryd.


 Det er også ved at være tid at ænderne kommer ned fra loftet og får nye friske reder af hø. Så kan Merle more sig med at gå og lægge betonæg under ænderne, når hun er på besøg, det var hun vild med sidste forår.


11 kommentarer:

  1. Så läckra färger på dina planteringar
    Här är det så där med våren får plocka in krukorna varje natt
    Ha en fin torsdag
    kram Meta

    SvarSlet
  2. May Britt Simonsen24. februar 2016 kl. 22.58

    Meget inspirerende billeder og smuk farvesammensætning

    SvarSlet
  3. Kære Anette.
    Har det lige som dig nu må tiden være klar. Det er nogle fine violer og tusindfryd du har fundet. Jeg har en hel kasse - 18 små fine lilla hornvioler stående -potter er klar. Her og fru And er soigneret så de atter kan vise frem, hø er hentet i stalden - men vejr, forkølelse alt muligt har indtil forhindret dette, så jeg håber virkelig at jeg snart kan komme igang med det så jeg bare kan få en lille fornemmelse for at den længe ventet have sæson er skudt i gang
    Kh.
    Kirsten

    SvarSlet
  4. Jaaaa kan da slet ikke vente med at få alle krukkerne plantet til, så der rigtigt kan komme gang i haven og det lækre forår. Smukke billeder Anette

    Lone Hall

    SvarSlet
  5. Det er bare så skønt med forårskrukkerne. Jeg har et par med hornviler, og så vintergækker og erantis fra haven

    SvarSlet
  6. Jeg er også begyndt i det små med hornvioler, det er så skønt!

    SvarSlet
  7. Også mig - de første hornvioler kom med hjem i går - små, bitte nogen i en 10 styks pakke fra Bilka. Det er næppe de sidste :-)
    kh, Karen

    SvarSlet
  8. Smukke blomster du viser og præcis den sammensætning jeg har hvert år i altan kasserne. Så lækker farver sammen.
    Så sød en ide med de ænder udendørs. Jeg har sådan nogle som kommer i dammen. Men måske de skulle starte med at ligge på rede.

    Rigtig skøn dag
    Charlotte

    SvarSlet
  9. Hej Anette, jeg har købt stedmoderblomster i dag. Jeg tror ikke, de havde hornvioler dér hvor jeg var, men de kommer nok en af dagene, så skal jeg også købe en del kasser, så jeg kan tilplante altankasserne og lave et par krukker. Det er dejligt, at vi nu er nået dertil. Jeg kan også rigtig godt lide dine sammenplantninger.

    SvarSlet
  10. Så skøn en tid vi går i møde, de første er plantet ud her i Fantast-fabrikken i sidste uge:) og alle zink tingene skal plantes til i weekenden, det er jo ren livsglæde:)

    SvarSlet
  11. Nydelige farger på hornfiolene!! Her i Norge er det enda for kaldt om natten til å plante i krukker, men jeg gleder meg veldig til å gjøre det om en måneds tid :-)

    SvarSlet