Overnatning / Glamping

torsdag den 14. juli 2016

Endelig dahliatid.

Så er dahliaerne eller georginerne endelig begyndt at springe ud. En stor fryd og noget jeg har glædet mig til. Jeg elsker jo at bruge de smukke blomster i fuglebade, kar og buketter.

De lyserøde herunder har jeg arvet fra min moster Vita, de var de første der begyndte at springe ud.


Det store dahliabed ved siden af hønsegården. Man kan så småt ane lidt farveklatter rundt omkring. Der er sat mange knopper af, så nu varer det ikke længe før det bliver et sandt festfyrværkeri af farver.
Planterne er store og kraftige, de har nydt godt af regnen. 

Hvad de forskellige hedder, ved jeg ikke, jeg er så dårlig til det med navne. 



En enkelt dahlia i en vase med lidt grønt, gør underværker. At gæster er velkomne i haven, kan du se mere om HER


8 kommentarer:

  1. Hvor er de smukke og hvor har du godt nok også mange:-)

    SvarSlet
  2. Hej. Det bliver bare så flot, når de står i fuldt flor. Det så jeg jo hjemme hos dig sidste år. Mine har også mange knopper og har haft godt af regnen. Den lyserøde du har fra din moster, er rigtig sød.

    SvarSlet
  3. Der er noget at glæde sig til! Det bliver en dejlig farvelade-fest :-)
    Hilsen Henrik Havehjernen

    SvarSlet
  4. Et lille forsigtigt spørgsmål. Hvor har du købt/fundet/fået lavet de fantastiske stativet du har ståendes i dine endnu mere fantastiske dahliaer?
    Hilse Conny

    SvarSlet
    Svar
    1. Dem har vi selv fået lavet. Jernet er blevet valset på en fabrik og så har min mand svejset ben på. De er super gode.

      Slet
  5. Ikke for at reklamere, men kan du oplyse fabrikkens navn. Jeg kunne virkeligt godt tænke mig en stor portion af dem både til mine dahliaer og til mine silkepæoner.
    Hilsen Conny

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej desværre. Men du kan ringe til mig på tlf. 40259625, for jeg har nogle i overskud.

      Slet