Overnatning / Glamping

søndag den 18. september 2016

Æbleknas.


Jeg har det sidste stykke tid tænkt på en gammel opskrift på en æbletærte. Jeg bagte den ofte i æblesæsonen da børnene boede hjemme . Opskriften er fra dengang hvor man fik cornflakes i store plastik poser, kan i huske det :-)
Her til aften blev den så bagt, jeg bruger bare flere æbler, end der står i opskriften.


Æblerne skåret i stykker og drysset med kanel og sukker.


Smuldredejen drysset over.


Efter en halv time i ovnen, ser den sådan ud og er klar til aftenkaffen :-) Den serveres med enten cremefraice eller flødeskum. Mums, det har altid været min yndlings æbletærte.


5 kommentarer:

  1. Godaften Anette.Tak for opskriften på æblekagen........den skal da prøves.For jeg viser jo lige to kasser dejlige Filippa æbler.
    Og har allerede lavet 6 bøtter æblemos.
    Godaften Knus Jette

    SvarSlet
  2. Uh, jeg elsker alle slags crumble, og laver det ofte. Din æbletærte ser indbydende ud :-)

    God mandag til dig, Anette!

    Kh Nana

    SvarSlet
  3. Uhmmm så lækkert 😋 Jeg har en del pærer og mon ikke de kan bruges også 👍🏻

    Rigtig god dag til dig
    Knus Lone 🌸

    SvarSlet
  4. Den lyder godt nok utrolig god!

    SvarSlet
  5. Tak :-). Den skal da prøves. Og den skal ligefrem steges i ovnen :-). He he det gjorde man måske " dengang". vh. Madsen

    SvarSlet