Overnatning / Glamping

fredag den 30. september 2016

Kinesisk narrehat og kæmpeverbena.

En plante jeg er blevet rigtig glad for at have i krukker, er kinesisk narrehat. Efter denne sommer med masser af regn og siden tørke og varme, har den klaret sig virkelig god. Her står den direkte ud mod vest, 10 km. fra vesterhavet. Den placering er der ikke mange planter der bryder sig om. En af dem der også klarer denne placering er kæmpeverbenaen. De 2 klæder desuden hinanden rigtig godt.


Narrehattene ligner en skov af små grantræer, helt tæt på.




En anden som også har klaret udfordringerne fint på denne terrasse ud mod vest er den lille lilla fuschia. Den blev valgt fordi farver er så fin sammen med kæmpeverbenaen.



Blomsterne er som små dansende engle med lilla skørter.




Rigtig god weekend.

9 kommentarer:

  1. Den har jeg ikke se før, kendte den slet ikke, det er en fin lille sag.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
  2. Den er sjov, kendte den heller ikke. Det ser godt ud der med kæmpeverbenaen inbaggrunden :)

    SvarSlet
  3. Super søde de narrehatte, kendte dem ikke, men de er vel meget almindelige og fås i planteskoler?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er de, flere blomsterhandlere har dem også.

      Slet
  4. Virkelig dekorativt, og sikke nogle skønne billeder
    God weekend

    SvarSlet
  5. Så sjov narrehatten er, og ja det ligner små grantræer :0)
    Det er som altid smukke billeder du viser.
    Rigtig god søndag 🌸

    Knus Lone

    SvarSlet
  6. Smuk smuk plante, på det første billede troede jeg lige det var små juletræer:)))))))
    Tror da bestemt også det er en plante jeg vil ønske mig. For den har fantastiske farver.

    Rigtig dejlig søndag
    Knus
    Charlotte

    SvarSlet
  7. Kære Anette.
    Den er rigtig sjov den Narrehat.
    Jeg kan se at din drøm om en hel hæk med kæmpeverbena er gået i opfyldelse. Hvor er det smukt.
    Kærlig hilsen Eliane

    SvarSlet
  8. Købte en narrehat i Silvan i dag 😀👍🏼

    SvarSlet