Overnatning / Glamping

fredag den 28. december 2012

Projekt Skurvogn



Vi er igang med at bygge en skurvogn op fra bunden af. Med jernskelet, stolper, brædder og plader. Vi startede i marts og kom cirka så langt som i kan se på billederne her, dog var loftet næsten færdigt indvendigt. Så hold vi pause på projektet og startede så igen 2 juledag med at færdiggøre loftet, der er sat vinduer i og i dag kom døren i.. Jeg havde dog glemt mit kamera , så det kommer senere.
Når skurvognen er færdig skal den stå i haven og bruges som et havehus :-)

9 kommentarer:

  1. Rigtig god ide. Her i sommer sov vi i en skurvogn hos Hanna på Sjælland. Det var rigtig dejligt og hun havde en dejlig have vi kunne gå rundt i.
    Hun har B og B i sin have.
    med venlig hilsen
    Lene Jensen Nordjylland

    SvarSlet
  2. Det var et stort projekt, i har kastet Jer ud i. Skal I også bruge det til B&B?

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh vi har lavet større projekter end skurvognen, så det er noget vi har prøvet før min mand og jeg :-) Vi er gør det selv folk og hygger os med det. Om den skal bruges til B&B, det er ikke planen på nuværende tidspunkt, men man kan jo aldrig vide :-) Knus

      Slet
  3. Det bliver godt !! Og så er vi selv igang med et lignende skurvogns-projekt. men er da misundelig over dit hus med buet tag ;-)

    SvarSlet
  4. Sikke et spændende projekt - og en rigtig god ide :0) Jeg vil glæde mig til at se det færdige resultat.
    Tak for din hilsen på min blog.. Og dejligt med et link til din, for den er da bestemt et besøg værd! Har netop tilmeldt mig som fast læser glæder mig til at læse med her hos dig..
    Rigtig godt nytår.

    SvarSlet
  5. Wauh...Det lige sådan et jeg ønsker mig.
    Hvergang jeg køre til Vegger ser jeg sådan en der står i en have og er helt vild med den.

    Håber jeg en dag får min mand til at lave en havehytte til mig, det kunne være så hyggeligt.

    Ha´en dejlig Lørdag

    Knus Susi

    SvarSlet
  6. Har du et overblik over hvad den alt i alt kommer til at stå i i materialer og arbejdstid?
    Det er et super flot resultat I er endt med at have.
    Stor ros til Jer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har jeg faktisk ikke. Vi er gået til og fra og hygget os med at lave den. Vi er rigtig glade for resultatet og bruger den flittigt.

      Slet
  7. Hej. Vildt flot vogn. Tænker på at lave noget lignende. Men hvor får man dog fat i så flot en jernkonstruktion, som I bruger og kalder "jernskelet"? For mig vil en bund være nok. En jernramme som kan bruges til bund. Helst en uden hjul. Men har svært ved at finde info på nettet udover at nogle landbrug og auktioner sælger jernprodukter (halmvogne og lignende). Men ikke så fin og tjekket som jeres bund.Hygge. Jeg vil helst bygge en uden hjul medmindre at en rigtigt godt tilbud på bund med hjul kommer. På forhånd tak. Hygge Henrik (hkrogen@yahoo.dk er min mail hvis I vil hjælpe).

    SvarSlet