Overnatning / Glamping

søndag den 21. juli 2013

En balje fuld af åkander.





Åkande eller nøkkerose er vist det rigtige navn, men her omtales de altid som åkander. Denne åkande fik jeg som 19 årig af min onkel, til mit første bassin. Den er blevet delt utallige gange, pga. enorm vækst. For nogle år siden var jeg meget træt af at hale krabaten op og dele, for bare at konstatere at den stadig dækkede hele vandspejlet når vi kom hen på sommeren. Det resulterede i at den blev flyttet ud i et vandhul i marken, hvor der er god plads. Der er den blevet enorm stor ude. Den blomstrer flittigt og jeg kan med god samvittighed plukke blomster til en balje vand i haven.
Sådan en baljefuld er til stor glæde og holder nogle dage.

7 kommentarer:

  1. Hej Anette.Det ser da bare godt ud med sådan en balje fuld af skønne blomster.Det så jeg også i Hampton på udstillingen.Har lige lagt billeder del 2 ind.Rigtig god solskinssøndag til dig knus Jette

    SvarSlet
  2. Det ser da bare flot og stemningsfuldt ud.
    God og dejlig dag til dig.

    SvarSlet
  3. Hej Anette
    Hvor må det da være dejligt at kunne plukke sin egne åkander.Jeg er
    meget begejstret for dem. De er så flotte!!!
    God søndag!
    Jette

    SvarSlet
  4. Smart idé, jeg tror også min fylder rigeligt i mit lille bassin, men jeg har ikke tænkt på at dele.
    Det ser fint ud.

    SvarSlet
  5. Det er så dejligt når tingene gror, synes jeg! Og godt at du har plads til din nøkkerose. (Ja, det er vist de små gule der hedder åkander). Jeg plukker af og til åkander til balje i en sø der ligger bag vores hus. Der er også mange at tage af.

    SvarSlet
  6. Hej Anette

    Ja, det er bare en af utrolig mange fine detaljer, du har i din skønne have. Tak for kigget i går - det var meget inspirerende - og ja, det lykkedes mig lige at lave en bog ud af billederne... der er bestilt et eksemplar til dig også; du hører nærmere, når posten har leveret.

    Hilsen
    Trine V. og familie

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var hyggeligt at have jer på besøg, håber at resten at turen gik godt. Du er godt nok hurtig Trine, glæder mig til at se resultatet. Endnu engang 1000 tak for billederne, de er hængt op og passer så fint.

      Slet