Overnatning / Glamping

mandag den 2. december 2013

Hjemmestøbt betonkrukke med juleroser.




Her er den store krukke jeg støbte i beton, her i efteråret. Den blev vellykket, men med nogle skønhedsfejl, det gør nu ikke noget. Jeg har plantet hvide juleroser deri og dækket jorden med mos.
Elsker de sarte hvide juleroser, sammen med den ruskikke beton.

Jeg støbte den i en gammel plastpotte jeg havde fundet, der var lidt defekt. plastkrukken gik helt i stykker, da jeg skulle have betonen ud, det gør nu ikke noget, for krukken var ellers kun til genbrugspladsen.

Se indlægget HER om hvordan jeg støbte.


16 kommentarer:

  1. Hvor er den blevet flot og passer så smukt til julerosen. :)

    SvarSlet
  2. Juleroser er smukke og klæder din krukke, som er meget flot.
    Knus

    SvarSlet
  3. Hold nu op, de er flotte Ja, både Juleroserne og især krukkerne. :-)
    Kram
    Birgitte

    SvarSlet
  4. Flot krukke og en god idé med juleroserne i krukken! Smukt ser det ud!

    SvarSlet
  5. Hej Anette
    Hvor ser det bare skønt ud :-)
    Du har helt ret - den rå beton står rigtig flot til de sarte juleroser!
    Venlig hilsen Linda

    SvarSlet
  6. Den krukke blev vellykket. Du har sans for at udnytte "ting". Hvordan gjorde du, Anette. Jeg har kigget på dit indlæg, det må have været en stor krukke, for betonen skulle vel indeni?
    Kram Hanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Plastkrukken kunne deles på midten, så foden er vendt på hovedet og støbt for sig selv, den blev bare helt fyldt op med beton. Den øverste del af krukken er der en plastpotte sat indeni, så der bliver plads til at plante i. Udformningen på de to dele, gør at de kan stå ovenpå hinanden, uden at vælte.
      Formen var sådan en stor plastkrukke, som man så mange steder for nogle år siden, i år har nogle firmaer lavet dem i meget stærke farver.
      Håber at du forstod hvad jeg mente, det er lidt svært at forklare, ellers må du spørge igen :-) Knus

      Slet
    2. Tak for svar,Anette, jeg har skrevet svaret I en lille bog, jeg har ved computeren.

      Slet
  7. Jeg synes din betonkrukke er blevet så skøn og yndigt ser det ud med julerosen.

    SvarSlet
  8. Hen Anette
    Du er genial, hvor ser det godt ud.
    God aften.
    Mange hilsner
    Anita

    SvarSlet
  9. SÅ FLOTT
    DU ER BARE SÅÅÅÅ FLINK
    KLEM ELI:)

    SvarSlet
  10. Det er en utrolig flot pyntet have du har, alt inklusiv.

    SvarSlet
  11. Ja den flotte krukke er som født til en julerose! Smart teknik og at den har fejl, gør den bare mere rustik at se på. Det ser godt ud. Jeg måttte lige inde og se indlægget fra oktober igen.

    SvarSlet
  12. Spændende at læse med på din blog.
    Du kommer med mange gode ideer :-)

    SvarSlet
  13. Jeg kan bedre og bedre lide beton, flotte ting du har fået lavet, er også pjattet med din kane med indhold(Merle ;-) ) og hyggeligt som du kan pynte op ude i haven, du er kanon god til at sætte stilleben

    SvarSlet
  14. Skønhedsfejl eller ej det er en flot krukke du har lavet. Jeg synes også at det er sjovt at lege med beton, men jeg mangler et godt sted at stå med det her om vinteren hvor mit skur er fyldt til bristepunktet med havemøbler og krukker:)

    SvarSlet