Overnatning / Glamping

mandag den 20. oktober 2014

Start på årets julehave.

Nu er jeg gået i gang med at lave årets julehave 2014. Jeg er startet på altanen på den store kvist, der vender ud mod haven. 

Lige siden vi lavede altanen for 24 år siden, har der hver eneste jul været en granguirlande med lys på gelænderet, så det kan der jo ikke laves om på :-)

Mine betonkogler er en del af stillebenet på det lille bord, til venstre for terrassedøren. Du kan se hvordan jeg lavede betonkoglerne HER


På den gamle grønne havestol til højre for terrassedøren, har en engel fået plads.


Lyskæden er sat op og afprøvet, så den er klar til at blive tændt, når julehaven åbner d. 15 november kl. 13.



Stormsikring af pynten, klares nemt med et stykke ståltråd, bundet fast om lamellerne på stolesædet.



Min far har været med det første store læs grantræer, så nu kan mit julepyntegen rigtigt folde sig ud :-)

12 kommentarer:

  1. God fornøjelse med alt de hyggelige julerier du skal i gang med :-)

    SvarSlet
  2. Det bliver SÅ hyggeligt, det er jeg sikker på :) Jeg håber, at jeg kan komme op og se julehaven - ja og din have for første gang :)

    SvarSlet
  3. Hej Anette.Det ser da allerede rigtig godt................og julet ud i din have.
    Og d.15/11 kan jo snart komme.Smuk engel................og de fine kogler skal jeg vist også få lavet nogle flere af.
    God aften Knus Jette

    SvarSlet
  4. Kære Anette.
    Åh, hvor jeg glæder mig til at se din julehave.
    Kærlig hilsen Eliane

    SvarSlet
  5. Hej Annette.
    Det bliver `rigtig spændende at se din julehave .
    Jeg skal engang ved lejlighed have at vide hvordan du dækker dine georginer til vinter , jeg var ved din dør for ca. en måned siden , men traf dig ikke hjemme , jeg prøver igen ------. God arbejdslyst .--- Hilsen Grethe .

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Grethe.
      Du er velkommen. Der kommer et indslag om hvordan vi dækker georginerne i næste afsnit af Fru Pedersens have, som sendes d. 20 november.
      K.H. Anette

      Slet
  6. Hvor ser det hyggeligt ud.... Ja nu går der snart juleri i det for alvor.... Skøn årstid...

    SvarSlet
  7. Hej Anette!
    Skøn tradition som ville være en skam at lave om på, det ser hyggeligt ud. Og heldige dig sådan at have en far der kan levere gran i rå mængder. Var i går ved en kunde for at gøre hendes have juleklar, og den er stor, et spændende job, men det var faktisk morsomt at vi kom til at snakke om dig, det viser sig at de opstammede fuchsiaer hun har stammer fra din moster:-)
    Ida og jeg glæder os til at komme og besøge din julehave, og er så glade for at du har den er åbent i hverdagene, da det er der vi har størst mulighed.
    Rigtig god fornøjelse:-)
    Hilsen Anette

    SvarSlet
  8. Hej Anette

    Hvor bliver det spændende at følge dig i julehavens opbygning. Det ser jo allerede godt ud med den begyndelse du er startet ud og med den ildsjæl som jeg ved du er kommer det ikke til at gå stille af. Den ene ide efter den anden vil rulle ud af dine ærmer i en lind strøm. Jeg ved efter at have besøgt dine jule både i 2012 og 13 er der med garanti vil blive meget at kikke på for dine gæster igen iår. Du formå at skabe en stemning og en varme som man kun kender fra de gamle julekort, som man slet ikke forstår kan genskabes i nyere tid.

    Dejligt at du kan få grantræer i vognlæs hos dine forældre, det er jo en noget andet pris end hvis man skal give 150 kr eller mere for et juletræ så bliver det ihvertfald ikke vognlæs man begiver sig af med. :o):o)

    Jeg glæder mig til jeg igen skal se havetv, men også til at se din vidunderlige julehave igen iår, håber at vor herre sørger for noget godt vejr til os.

    God dag i den kreative hule, Anette håber ikke I bliver blæst alt for meget igennem og drukne i regn idag.

    Knus herfra det midtfynske, Pia

    SvarSlet
  9. Du er tidligt ude, men der er jo heller ikke længe til den 15. Her skal vi først lige have lavet et græskarhovede eller to, lagt de sidste forårsblomstrende løg i potter, og have plantet de småplanter det lykkedes mig at dyrke frem fra frø. SÅ kan der blive tale om at pynte op til jul udenfor. Det pynter jo gealdigt i sig selv at rydde op og rokere rundt på pynt og potter.

    Jeg har tænkt på om du slet ikke giver dig af med at lægge løg i efteråret? Men det kan være jeg finder svaret, hvis jeg går ind og ser den sidste lange udsendelse, så det vil jeg gøre nu.

    Lun efterårshilsen Lene

    SvarSlet
  10. Nej der er sørme ikke lang tid til :-) så jeg har travlt. Hvis ikke jeg havde haft åben julehave, ville jeg have ventet til sidst i november.
    Jo du kan tro jeg lægger løg. De blev indkøbt i mandags, da Bilka havde sat dem ned i halv pris. Jeg synes det er lige tidligt nok at lægge dem endnu, da stauderne stadig står flot i bedene, men ned skal de jo, men venter lige en uge eller 2.
    Når jeg laver julehaven, er der et enormt arbejde med at rydde op, fjerne blade, sortere, flytte ting og havemøbler frem og tilbage. Krukker der skal til vinteropbevaring, ting der skal gøres rene, osv.
    Nu er min pause slut, så jeg må ud igen :-)
    K.H. Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det må være et kæmpe arbejde, det forstår jeg godt! Jeg kom også til at købe flere løg til halv pris i sidste uge, tsk tsk. Jeg har også svært ved at gå i bedene, der stadig står nogenlunde fint og lægge dem, Så de billige løg kommer i krukker og så ser vi om de vil komme igen, når de kommer i bedet næste sæson. Mon du kender dine bede så godt at du kan huske hvor der kan lægges løg? Jeg er nødt til at begynde nogle løse skitser, for at ramme rigtigt tror jeg. Glæder mig til at se din forårshave, ja og min egen ;-) Det er som at få små gaver, at se de forskellige nytilkomne løg og planter komme igen weekende fra Lene

      Slet