Overnatning / Glamping

søndag den 26. april 2015

Den hvide have sidst i april.

Her sidst i april er der kommet mere hvidt i den hvide have. Især tulipanerne bidrager med den hvide farve, men også hyacinter og aurikler, lyser fint op.





Det er en stor glæde at arbejde i haven, der sker noget hele tiden, på denne årstid.


Forleden dag, da jeg gik rundt og gjorde fuglebade rene og fyldte dem med vand igen, blev jeg forskrækket da en and lette ved siden af mig. Da jeg fik set efter, havde den en rede med 2 æg i. Desværre er jeg bange for at den har forladt reden, for der er ikke kommet flere æg i siden.



Godt skjult under den blomstrende rhododendron.



9 kommentarer:

  1. Ih, hvor er den yndig din småblomstrende lysegule rhododendron ..... eller er det en azalea? Hvorom alting er: Ved du hvad den hedder? Sådan en kunne jeg godt tænke mig at udvide mit rhododendronbed med.

    Tak for altid smukke og interessante indlæg
    og glædeligt forår
    Jytte
    www.danishknitdesign.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har ret, det er nok en azelea. Nej jeg har ikke noget navn.
      Rigtig god dag.

      Slet
  2. Hvor er den hvide have allerede blevet flot. Dejligt når foråret viser søg fra den skønne side.
    Hilsen Heike

    SvarSlet
  3. Hej Anette.Hvor ser det hele bare dejligt ud i din hvide have....................elsker jo hvide blomster.
    Og der er rigtig meget at lave i haven lige nu..................men en dejlig årstid er det jo.Men vejret kunne nu godt være lidt varmere.
    Var på plantemarked i Lyngby i går.................og det var en råkold omgang.
    Men lidt gode ting kom der da med hjem.
    God arbejdslyst i haven knus Jette

    SvarSlet
  4. Hvor kan man se, at jeres beliggenhed tæt ved vandet betyder mildere klima. Vores azalea er slet, slet ikke sprunget ud endnu, og tulipanerne er også kun knopper. Vores magnolie er kun lige ved at springe ud også, og din blomstrede allerede i sidste uge. Lille land - stor forskel :-)
    kh, Karen

    SvarSlet
  5. Det var da skægt med den and, at finde redeplads i din have, den må da ha´ været æg-lægnings-trængen. Ærgerligt at den ikke blev.
    Knus Ingeborg Lillelund, Sørvad

    SvarSlet
  6. Åh, de dobbelte tulipaner er vel nok skønne! Har gået og nydt mine purissima, der er enkle, og lige nu er jeg bare klar til mer med mer på. Hvad er det for nogle?

    Vil dine narcisser obdam godt blive stående oprejst? Mine i en spand vælter mere og mere. Tænker på, om jeg har gødet for meget, eller om det er fordi de er fyldte...?
    Hilsen Lene

    SvarSlet
  7. Smukke hvide blomster, de der tulipaner er virkelig skønne, jeg håber anden kommer tilbage, det kunne være sjovt.

    SvarSlet
  8. WWaauuu sikke skønne hvide tulipaner... Der er smukke.....
    Hihi ,... så er du også heldig at have reder med æg.... men øv, hvis hun har forladt den... Jeg har ikke set mere til fasanmor, og hendes 3 æg er der stadig...
    Fuglereden ved porten er der nu også kommet 3 æg i , så det er spændende at følge med i ... Håber hun bliver...

    SvarSlet