Overnatning / Glamping

søndag den 1. november 2015

Julehavemakeover i drivhuset.

Så kom turen til det første drivhus, det jeg de sidste år har haft mine enorme mængder af græskar i. Det er der ikke i år, så nu ser der sådan her ud. Grågrønne toner, genbrug af bladsommerblomster, gran i bedene, lanterner og levende lys. Slet ikke så ringe endda :-)

 Det er helt utrolig hvad man kan skabe på nogle få timer, bare ved at flytte lidt rundt på ting og planter, totalt skifte stemning. Nu er der virkelig rart og indbydende at gå derind og sætte sig lidt. Når de levende lys er tændt, bliver der dejligt lunt.





Først på ugen så der sådan ud. Druerne er nu plukket og vinrankerne beskåret.


Merle kunne lige nå at plukke, det er dejligt at blive stor.


De smager rigtig godt :-)


Har du lyst at se hvordan der så ud i dette drivhus sidste jul, så se HER og HER

9 kommentarer:

  1. Så fantastisk hyggeligt, måske jeg skulle gøre det samme i vores, så er den jo også mere indbydende til foråret. Der er vidst en der er glad for mormors vindruer, så herligt.

    SvarSlet
  2. Hej Anette.Det er bare blevet rigtig godt i dit drivhus..................er vild med de grålige farver.
    Og flotte lanterner.Her er der også blevet klippet vinranker..
    Og dejligt at Merle er vild med druerne.
    Rigtig god aften Knus Jette.................der var vild med billederne af dig og all de andre skønne kvinder på Bruuns blog

    SvarSlet
  3. Sikke skønt der ser ud i det drivhus - og Merle er da ikke til at stå for!

    SvarSlet
  4. Hvor ser det fint ud! Så skønne farver og opstilling. Kh Tina

    SvarSlet
  5. Det er blevet rigtig flot. Sikke en forandring fra jeg var henne og plukke de sidste vindruer, 10 kg i alt og de er nu lavet i marmelade sammen med lidt blommer fra fryseren. Uhm, det smager godt. Måske der kommer et par glas hen til jer. Kh mor

    SvarSlet
  6. Ja det ser rigtig skønt og hyggeligt ud i drivhuset, og søde Merle er ikke let at stå for:-)

    SvarSlet
  7. Hvor er der altså bare hyggeligt! Ren inspiration og skønhed til øjnene. Må altså se at komme i gang. Der har været så meget festivitas i de senere uger, at jeg er kommet en del bagud. Men, nu skal det være. Jeg starter med at købe en rulle poser, fylde dem og køre på losseren (endelig ikke sorte sække - så får man skænd). kh, Karen

    SvarSlet
  8. Wauw, det er flot! Der får man da bare lyst til at sidde at nyde at nyde at nyde... :)
    KH Trine

    SvarSlet
  9. Hej Anette
    Hvor ser det bare fortryllende ud i drivhuset..... Jeg ved ikke om jeg når at jule i mit drivhus i år,,,, Jeg har ferie fra mit job i denne uge-for at gøre klar til juleåben i Bonderosen og er i gang med at skrive afgangsprojekt i socialpædagogik..... så er de to mdr. vist hurtig gået... !!!
    Det ser spændende ud oppe hos dig....
    Håber du får en skøn sæson !!!
    Knus Susanne

    SvarSlet