Overnatning / Glamping

lørdag den 2. januar 2016

Hyacintindsamling.

I dag hvor vinden bider, har jeg været rundt og samle mine blomstrende hyacinter ind i drivhusene, de står så flot lige nu og med den mest eventyrlige duft. Det ville være så ærgerligt om de skulle tage skaden af den kolde frost vind. 


Uh hvor er det blevet koldt, det er vi slet ikke vandt til endnu.


Det ser så dejligt ud med blomstrende hyacinter i vinduerne i potteskuret.


Den lille patinerede dreng synes at se ud til at nyde duften.


Inde i potteskuret er der også hyacinter på bordet. Hyacinterne købte jeg i starten af november, og de har stået rundt om i haven, og har vokset sig større og de fleste er nu i blomst.


Jeg er spændt på om det bliver så koldt at jeg kan have ispynt i haven :-) 


7 kommentarer:

  1. Hej. Det er nogle flotte farver, hyacinterne har. Jeg forstår godt, du passer på dem. Jeg synes også, vinden er bidende kold i dag og det bliver endnu koldere i nat. Jeg har lagt mærke til zinkpotterne, som nogle af dem er i og jeg så også, at der var brugt lignende zinkpotter på dit julebord. Jeg har ikke set sådanne i handlen nogle steder, men ønsker mig dem rigtig meget. Kan du huske, hvor du har købt dem?

    SvarSlet
    Svar
    1. Zinkpotterne er så fine og anvendelige hele året. Jeg har mange, har haft dem i mange år, og samlingen stiger lidt. Specielt forår og her til julehaven er de fleste i brug. Zinkpotterne i vinduet er fra GASA, de andre jeg har er købt forskellige steder, nogle fra genbrugsbutikker. Hold øje med blomsterhandlere og plantecentre, de plejer at have, ellers ved jeg at Haveshoppen får nogle til foråret :-) Det gode ved de små zinkpotter er at det passer med med at man kan sætte en pottefuld forårsløg eller andre små potter ned i, dække jorden med mos eller hø, og så ser det rigtig flot ud. De er også meget velegnede til husløg. Håber du finder dig nogle :-)

      Slet
  2. Hyacinter er også nogle af mine yndlingsblomster - og duften er så skøn!
    Mvh Annalise Lønstrup, Viborg

    SvarSlet
  3. Det där med hyacinter är inte lätt, allergier och sånt,Det är tur om man kan ha dom ute i alla fall för jag gillar dom verkligen.
    Ha det gott på nya året.
    Kram Meta

    SvarSlet
  4. ja Hyacinter er dejlige og jeg har også været ude og stille dem helt op af husmuren så de fik lidt læ og beskyttelse.
    Og jeg er lige ved at tro at du godt kan begynde så småt med at lave lidt is pynt, for vinden gør sit til at holde temperaturen nede.
    Kh.
    Kirsten

    SvarSlet
  5. Hyacinter er skønne på denne årstid. Minder os om, at det bliver forår engang, selvom det varer noget endnu.

    SvarSlet
  6. Oi så vakkert det er med disse blomstene plassert rundt i hagen på denne tiden. Nydelig i krukker i vinduene også. Ha ei fin uke. Hilsen fra Liv

    SvarSlet