Overnatning / Glamping

søndag den 29. maj 2016

Smukke svovlgule sommerblomster.

Jeg har lavet en samling af svovlgule eller lysgule sommerblomster, med lidt grønt imellem. Jeg har brugt 2 af de trelleskamler vi byggede sidste sommer. For at få nogle af blomsterne lidt op i højden. Du kan se trelleskamlerne HER



Tagetes french vanilla, fyldte marguritter, storte kavalerer, minipetunier, fyldte petunier oghortensia


Yndig småblomstret petunie, med dobbelte blomster. Planten med de gule kanter i baggrunden tror jeg er en slags skvalderkål, så den beholder jeg i en krukke :-)


Den sartgule stolte kavaler har jeg sået nogle rækker af i et af højbedene, den er jeg spændt på.


Synes de er så fine.


Denne petunie er med store fyldte blomster, også meget fin.


Barnebadekarret med vand og fiskekugler, er fint som selskab til alle potterne. Dette arrangement lavede jeg i formiddags, inden haven åbnede, da alle andre ting var ordnet, var der lidt tid til at lege i :-) Efter der var holdt kaffepause med hr. Pedersen på terrassen.


8 kommentarer:

  1. Helle Aagaard, Sydfyn30. maj 2016 kl. 07.55

    Hej Anette. Så smukt et syn.

    Mht den plante du beholder i krukken med det brogede løv er jeg ret sikker på ER en brogetbladet skvalderkål. Har den nemlig selv og ved jeg fik lidt af den fra min fætter på Djursland for nogle år siden...som vi snakkede om, er man lidt "gak-gak" når man giver penge for skvalderkål på en planteskole. Min står hele tiden i en krukke (dvs. gammel rusten gryde) og den kommer så fint hvert år og den står faktisk også lige pt. sammen med de sartgule krukkeplanter jeg ellers har. Jeg tør altså heller ikke slippe den løs, men synes den er så skøn.

    kh Helle Aagaard, Sydfyn

    SvarSlet
  2. Vakker beplanting :-) De svovelgule blomstene er jo en liten vitamininsprøytning å se på :-) Jeg har også variegert skvallerkål(Aegopodium Podagraria Variegata) i min woodland hage. Der har den faktisk overhodet ikke vist tegn til spredning etter 4 år i et bed, så jeg tror ikke den er så agressiv som sin slektning. Kanskje jeg skal ta en avlegger og plante i en potte jeg også, for det var skikkelig fint i samplantingen din.
    Ha en fortsatt fin dag
    Stein

    SvarSlet
  3. Hej Anette.Hvor er det en smuk sammensætning du har lavet ved din terrasse.Skønne farver.........er også vild med de lyse gule farver.Og den fine db. petunie er jeg vild med.
    Rigtig dejlig dag i det jyske Knus Jette

    SvarSlet
  4. Kære Anette
    Hvor er det en fin opstilling du har fået lavet. Er totalt vild med den lille petunia med den sarte gule farve, og den store fyldte petunia. De er virkelig flotte. Du har altid travlt, men dine opstillinger får det til at virke som om, du har al den tid i verden, du har brug for. Og så liiige en kop kaffe med gemalen 😉 så hyggeligt.
    Rigtig god dag til jer 🌸

    Lone

    SvarSlet
  5. Vidunderlige smukke blomstrende opstillinger, en fryd for øjet:-)))
    Ha en rigtig dejlig dag!
    Kram fra Anette

    SvarSlet
  6. Det var da en dejlig blomsteropstilling. Tak for fantastisk inspiration.
    Mvh Sabrina

    SvarSlet
  7. Også jeg er blevet meget begejstret for den sarte måneskinsgule farve, og der er flere og flere, der finder vej ind i min lille have. Ja, som allerede konstateret har du en broget skvalderkål i krukke. Det har jeg også selv. Hverken denne eller den "rigtige" skvalderkål er grimme, blot er den helt grønne jo umulig at have, da den kvæler alt andet. Jeg har også sået den sart gule cosmos, men den er endnu ikke sprunget ud hos mig. Jeg kan se på dit billede, at jeg har noget at glæde mig til.

    SvarSlet
  8. De gule petunia er skønne begge to. Du har en god plantepusher - jeg synes, det er svært at finde de lidt mere usædvanlige ting, og gult, som jeg elsker, har jo været dømt ude i en del år. Heldigvis er gul på vej ind i varmen - den solgule varme - igen :-)
    Kh, Karen

    SvarSlet