Overnatning / Glamping

torsdag den 15. december 2016

Forberedelse af forår.

Det milde vejr indbyder til sysler i haven. Jeg har gravet nogle forårsløg op og sat i potter, jorden er dækket med lidt mos. Potterne er stillet i drivhuset, så kan de stå der og på et lille forspring. Når forårslængslen bliver alt for stor og jorden er frosset er det dejligt at have et lille lager, så jeg kan snyde mig til lidt tidligt forår. Efter nogle få dage i stuetemperatur er der vintergækker, erantis og dorthealiljer i blomst. Når først de blomstrer sætter jeg dem i den kolde udestue, så holder de i mange uger.

 Løgene er ved at titte op rundt omkring i haven, så de er nemme at finde.


Jeg havde gemt en balje med selvsåede hornvioler, fra da jeg tømte baljer i efteråret. Der er rigtig mange småplanter i.


Nogle af dem er priklet ud i det lille drivhus, og jeg kan levende forestille mig hvor smukt det vil blive, når de står der med alle deres små glade ansigter.

 Du kan se hvordan der så ud sidste forår HER så er der virkelig noget at glæde sig til :-) 

6 kommentarer:

  1. Jeg glæder mig - glæder mig - glæder mig :-) Og jeg bliver helt glad af dine billeder som jo ligner forår allerede!
    Kh Nana

    SvarSlet
  2. Hej
    På et af dine billeder har du en krukke i sort/ hvid tern og striber, Sælger du dem ? Og evt. hvilken pris ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej jeg sælger dem ikke. Den ternede er 2 år gammel og købt i Netto, den stribede er fra sidste forår og købt i Fakta.

      Slet
  3. ja det r så småt begyndt at krible efter forår og dog skal vi nok have nogle mdr med sne og frost inden.Det er en god ide at lave potter med ekstra forår,det kan da kun bringe glæde. Hygge herfra

    SvarSlet
  4. Godmorgen Anette.
    Det er en god idé at grave lidt løg op, nu jorden ikke er frossen.
    Jeg har også nogle selvsåede stedmoder i en krukke og der er allerede to blomster i. Det er en dejlig tid der kommer.
    Kærlig hilsen Eliane

    SvarSlet
  5. Absolut helt vidunderligt med de små Stedmødre i det lille drivhus... som iøvrigt bare er så fint.
    Jeg må da vist også se til mine krukker med løg....regner med at tage dem ind i mit drivhus efter jul.

    SvarSlet