Overnatning / Glamping

mandag den 3. april 2017

Malerprojekt fuldført.

Et projekt der har taget rigtig mange timer, har været at male denne skurvogn indvendigt. Skurvognen har stået i haven det sidste år. Sidste sæson var det Haveshoppens fysiske butik. I år kommer der til at ske noget helt andet. Haveshoppen fortsætter som netbutik, nøjagtigt som den startede.

Skurvognen trængte til maling. Troede jeg kunne komme nemt om det ved bare at spartle huller i væggene og male dem. Men kunne ved nærmere eftersyn godt se at loftet var gulnet og panelerne ikke var helt hvide.

Så loftet fik en gang malerfinish, spartel på tube, som jeg fyldte i alle sprækker ved listerne i loftet. Derefter grunder og 2 gange maling. Så blev det fint.


Væggene blev malet 2 gange, efter hullerne var spartlet. Panelerne blev grundet og fik 2 gange maling, det samme gjorde vinduer og dør. Så blev den også så fin som ny. Gulvet fik fjernet pletter og vasket, en stor sprække blev ordnet, ved bare at skubbe brædderne sammen.


Udsigten til en helt tom terrasse og den lille skurvogn, som Haveshoppen benyttede til lager. Den står for tur med renovering indendørs. Terrasseområdet skal møbleres med både møbler og planter i store krukker.

Udsigt gennem det andet vindue. En dag da jeg stod og kiggede ud af vinduet, tænkte jeg at der godt kunne hænge en fuglekasse eller to i egetræerne overfor. Så det kommer der nok :-)


De første møbler er kommet på plads. Sengen er fra genbrugsbutikken og i fyrretræ, den har fået nogle gange hvid maling. Der er en ekstra seng i skuffen.

Denne skurvogn er ikke til B&B. Her kommer til at bo nogle helt særlige gæster, det kommer der mere om senere :-) 

 Jeg glæder mig til at få den færdig indrettet med noget på væggene, planter, samt spændende ting og sager, hylden under bordet er som skabt til et par havebøger.

4 kommentarer:

  1. Det ser bare godt ud Anette. Du er bare en ener til at lave sådanne projekter. jeg glæder mig til at se hvordan du indretter både inde men også arealet udenfor.Hygge herfra med ønsket om en god dag i haven.

    SvarSlet
  2. Kære Anette
    Ja det er et tidskrævende arbejde du har været igang med. Bare grunding, for at undgå gennemslag, tager lang tid og det skal jo helst tørre helt op, før man maler igen. Men fint er det blevet. Dejligt med flisepladsen udenfor til krukker og baljer eller bænk og bord.
    Kh. Ingeborg

    SvarSlet
  3. Hej Anette.

    Hold da op hvor du kan! Jeg tænkte nok, at du havde gang i et eller andet stort, siden der var et par dage, hvor du ikke lagde nyt på bloggen. Jeg kan forstå, at du ikke springer over, hvor gærdet er lavest! Denne skurvogn bliver mindst lige så flot, som dem, du har indrettet tidligere. Det bliver spændende at følge med i.
    I går fortalte du om sidste uges mange projekter. Hvor får du dog al den energi fra? Nå, det er jo nok fra dine juicer, som du også når at lave. Du er en stor inspirator, og hvis jeg bare får lavet en brøkdel af alt, hvad du når, så er jeg såmænd tilfreds. I dag sætter jeg "dine" påskeharer ud!

    Fortsat god arbejdslyst.

    Hilsen Bodil.

    SvarSlet
  4. Hvor ser det fint ud - spændende hvad du nu har gang i ;0)

    SvarSlet