Overnatning / Glamping

onsdag den 4. oktober 2017

Englevinger og engle i luften.

Jeg er glad for engle, det er ingen hemmelighed. En ny plante som er kommet på markedet er helt fantastisk smuk, og den ser så blød ud, at man får lyst at røre den. 
Det er nyheden Senecio candicens Angel Wings, som kommer fra Gartneriet Pedersen. Den fås i Bilka :-)


Ved siden af Angel Wings står en engle i luften, som jeg også er meget begejstret for, i baggrunden en englefigur, som jeg har haft i mange år, og hun har nu den fineste patina.


Jeg har brugt Angel Wings flere steder, den klæder mange af de gråløvede planter som jeg holder af at bruge. Her er det sammen med en sedum sieboldii.


I baggrunden ses en eucalyptus, som også er så smuk i farven. Bladene har en dejlig karakteristisk duft.


De gråløvede planter hersker i udestuen på denne årstid.


Udestuen er et yndet opholdssted i det lunefulde vejr.


14 kommentarer:

  1. Jeg kan huske, at jeg læste om Senecio candicens Angel Wings engang i Apil tror jeg det var på bloggen Helt hen i haven. Hvor den var testblomt. Det er sikker en plante der vil blive rift om ,da dens farve er fantastisk. Jeg troede ikke den var i handel endnu,men nu ved jeg det og den må da bare hjem til mig. Hygge herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. Den fås i Bilka. Ja den har en helt fantastisk farve, jeg er meget begejstret for den. Dejlig dag til dig :-)

      Slet
    2. Tak for hint.Så må Gert til Blka i Viborg efter en... to... mange. Også en god dag til dig/jer

      Slet
  2. Smuk plante, du introducerer - lækre blade :-)
    Mange hilsener, Lisbeth

    SvarSlet
  3. Hvor er den fin og passer så godt ind - lyser op.
    Jeg er også meget glad for engler og SÅ glad for den engle i luften jeg fik af dig. Tak igen. Håber den klarer vinteren.
    Dejlig dag til dig.

    SvarSlet
  4. Den er fin, og man kan se hvor bløde bladene er :-)
    Jeg kan godt forstå I opholder jer i udestuen i disse uger. Jeg gad godt have sådan en udestue :-)
    God dag til dig, Anette!
    Kh Nana

    SvarSlet
  5. Hej Anette. Hvor er det en fin plante. Den er helt vildt flot. Det er også utrolig flot som du har pyntet op her i efterårsvejret. Det er vel nok godt I har jeres udestue, det forlænger hele sæsonen og så er det også hyggeligt, når vinden suser og regnen pisker ned udenfor.

    SvarSlet
  6. Har selv lige købt en senecio Angel wings men har svært ved at finde info om vandingsforhold... er der nogen her der kan hjælpe? Skal den holdes fugtig eller?
    Mvh.
    Jeanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg holder mine jævnt fugtige, men de tåler let udtørring synede jeg.

      Slet
    2. Jeg har også svært med vanding, har haft 2 som bliver slasket og går til for mig, hvad gør jeg forkert

      Slet
  7. Tak det vil jeg prøve ☺️

    SvarSlet
  8. Har ledt og ledt, måske du ved mere.Er den vinter hårdfør?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg havde mine i udestuen sidste vinter, hvor der ikke er frostfrit. De var fine vintern over, men blev kedelige om foråret, ligesom om at stænglerne visnede.

      Slet
  9. Lan den overvintre o drivhud

    SvarSlet