Overnatning / Glamping

søndag den 1. oktober 2017

Haven lukket, efterår og hjælpere.

Nu er haven lukket for denne omgang. Det har været en god sæson, selv om sommeren ikke viste sig fra sin bedste side. Jeg er glad og tilfreds, og også lidt træt ovenpå den lange sæson fra 1 maj til 30 september. Jeg har i denne sæson mødt mange nye gæster, og der har været gensyn med rigtig mange, der har besøgt haven flere gange. 

Jeg fik i dag hjælp til at skifte ud i skiltene ved vejen, så de er opdateret. Merle og Alma havde overnattet her, de havde arbejdstøjet med, så de var ivrige efter at hjælpe. 

Vejret viste sin fra sin flotteste side. Så oktober er startet smukt.


På vejen hjem fik vi taget et par billeder i den blomstrende olieræddikemark.


Pigerne trængte til en pause, Merle med en killing i armene. Hun er så glad for katte.


Merle er ikke den eneste der er glad for katte, hende og bedstefar på bænken med hver sin killing.


Nu er der lidt ro på i haven, da den ikke længere skal være klar til gæster, så der er mere tid til at luge og forberedelserne til julehaven er også så småt i gang. Ideerne vrimler rundt i mit hoved, så det bliver dejligt at få dem ud :-) Jeg glæder mig til haven endnu engang skal forvandles til en eventyrlig vinter/julehave. 

Efteråret har for alvor meldt sin ankomst med høstfarver og blade der daler ned fra trækronerne. Det hele nydes i fulde drag, for jeg er jo ude midt i det, det meste af tiden. 


8 kommentarer:

  1. De to små hjelperne Merle og Alma er to skjønne jenter! Det er så hyggelige med barnebarn-hjelpere.
    Det høres ut som det blir godt med en liten pause hos dere nå, sikkert veldig morsomt å få mye besøk i hagen og i gjesterommene, men det må også være masse jobb.
    Ønsker dere en rolig oktober.
    Hilsen fra Turid

    SvarSlet
  2. Uha en sæson går hurtigt. Man slet ikke forstå det er så længe siden at foråret var over os og vi fik så meget inspiration i jeres have. Nu er det julehaven og hvor jeg glæder mig til at se alle dine ideer. Er sikker på du har mange af dem........

    Knus og skøn dag
    Charlotte

    SvarSlet
  3. Kære Anette
    Både Merle og Alma er så søde og hjælpsomme, og hvor er det dejligt at se at jeg ikke er den eneste der ikke kan stå for de dejlige dyr ;)
    Ja det er utroligt så hurtigt tiden flyver, og du flyver jo også rundt, og pynter og inspirerer.
    Skal helt klart op og se dit juleeventyr igen i år ❤️
    Rigtig god ny uge

    Kærlig hilsen
    Lone

    SvarSlet
  4. Hej Anette. Jeg kunne ikke lade være med at kigge på det fine arbejdstøj de to piger har på - hvor er de fine og sikke nogle gode hjælpere. Hvor er det godt, at din sæson har været god, det er så spændende at følge med i. Nu skal du rigtig nyde den lille pause inden julehaven skal igang. Jeg glæder mig til at følge med i alle dine idéer, det er så inspirerende!

    SvarSlet
  5. Kære Anette.
    Tusind tak for de dejlige billeder af prinsesserne. Hvor er Alma blevet stor. Og så fine de er i deres arbejdstøj.
    Kærlige tanker til dig fra Eliane

    SvarSlet
  6. Dejligt med lid hjælp i haven. Vores børnebørn vil også gerne være med i haven, man når nu ikke så meget når de er med, men til gængæld er det bare så hyggeligt :-)
    Jeg glæder mig til at se hvad du finder på af nye ideer i år :-)
    mvh
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
  7. De små havepiger er bare dejlige 😊 Du må også trænge til lidt pause, det er fuldt fortjent, for det var virkelig en dejlig oplevelse at se din have 👍🇩🇰🌞😊 glæder mig til at se hvad du finder på i julehaven i år VH Carina

    SvarSlet
  8. Tak fordi du åbnede dit kreative univers igen i år. Det har været fantastisk at besøge Fru Pedersens have.I år var vi der flere gange,men ikke een gang for meget. Der er altid noget nyt man lige får øje på. Vi ønsker dig en skøn tid i haven,nu hvor du har ro til at være kreativ og glæder os til at se din julehave. Tak for alt det arbejde du især men også John har lagt i, at vi ,dine have gæster kunne blive inspireret og gå hjem med glæde i hjertet. Hilsen Leila og Gert

    SvarSlet